niedziela, 29 grudnia 2013

Stolik ogrodowy własnej konstrukcji i własnego wykonania.

Powracam po sporej przerwie i przedstawiam stolik mojej konstrukcji i własnoręcznie wykonany. Najpierw zapraszam do obejrzenia wersji nr 1. Wkrótce przedstawię też stolik innej konstrukcji, no ale powoli. Oto wersja pierwsza.

  Dla ciekawych. Do wykonania tego mebla ogrodowego użyłem 10 desek heblowanych o wymiarach ok 3 x 12 x 55 cm i 4 krótsze, wkręty metalowe do drewna i cztery kątowniki do wkrętów. Deski najdłuższe zostały tylko użyte w blacie (to te dwie długie na skraju). Reszta blatu to cztery krótsze deseczki deski. Dwie małe skrajne wpuściłem w długie za pomocą czopów, a środkowe są umieszczone na kołkach. Szczerze mówiąc było z tym trochę zabawy, szczególnie z czopami, ale myślę, że efekt końcowy jest całkiem fajny. Pod blatem umieściłem kwadrat z desek na sztorc, tak skonstruowany by był o 6 cm krótszy od blatu. 6 dlatego, że chciałem by nogi stolika były równo z krawędzią blatu. Jak też widać nogi przykręciłem naprzemiennie tak by uzyskać ciekawy efekt. Deski które posłużyły za nogi do stolika zostały też skrócone o jakieś 15 centymetrów tak, że wysokość stolika to ok 42/43 cm.

 Byłbym zapomniał. Stolik wykończyłem lakierobejcą w kolorze heban brazylijski i malowałem, zgodnie z zaleceniami na etykiecie, trzykrotnie przecierając delikatnym papierem ściernym. Nie posiadam rysunków technicznych do tego cuda ale gdyby ktoś chciał więcej szczegółów i wymiarów to wpisywać proszę w komentarzach lub pisać bezpośrednio na e-mail,a postaram się pomóc.

1 komentarz: