piątek, 3 stycznia 2014

Nowe nabytki. Sieję Datura metel, buk czerwonolistny i rokitnika pospolitego.


Witajcie. Oto moje dzisiejsze nabytki.

Bieluń - datura metel i buk czerwonolistny oraz rokitnik pospolity.
Pokusiłem się by w tym roku spróbować wyhodować jakieś swoje roślinki z nasion. To jest mój pierwszy zakup, a następne też już do mnie jadą - o nich oczywiście później. Zgodnie z zaleceniami daturę moczymy do 48 h i wysiewamy. Później już tylko czekamy co i czy urośnie i tak też mam zamiar zrobić. Jeśli zaś chodzi o buka i rokitnik to sprawa ma się już nieco bardziej skomplikowanie. Producent też nakazuje moczenie ok 24 h, a następnie stratyfikację. Jak dla mnie to tu właśnie pojawia się ciekawostka gdyż nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiłem. Ale cóż, próba nie strzelba - jak to mówią. Zaczynam więc przygodę z roślinkami i przystępujemy do moczenia - jakkolwiek śmiesznie by to nie brzmiało - dziś zalewam moje nabytki wodą i odliczam czas. Postaram się wrzucić kolejne wpisy z tymi moimi roślinami podczas i momentów przełomowych, także do miłego zobaczenia.
Jak macie już jakieś doświadczenia z wysiewaniem tych roślin, lub podobnych to proszę pisać - chętnie poczytam i pewnie popytam.
Pozdrowienia dla Was.
LUKAR

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz